19 stycznia 2017 roku podczas Mercedes-Benz Fashion Week Berlin odbył się pokaz będący efektem współpracy między Dawidem Tomaszewskim, jednym z najbardziej rozpoznawalnych na świecie polskich projektantów, a słynącą z kunsztu i nowoczesnej klasyki marką Patrizia Aryton. Kolekcja na jesień-zimę 2017/18 jest jednocześnie debiutem marki Patrizia Aryton na rynku niemieckim.
Pokaz, wpisany do oficjalnego kalendarza imprezy, odbył się jako główne wydarzenie tego dnia, zamykając cykl czwartkowych prezentacji. Wśród zgromadzonej publiczności, wypełniającej wnętrza zabytkowego domu towarowego Jandorf, nie zabrakło przedstawicieli niemieckiej, jak i polskiej prasy, osobowości ze świata mody, kultury i sztuki.
Przygotowana przez Dawida Tomaszewskiego i dyrektor kreatywną marki Patrizia Aryton, Patrycję Cierocką, kolekcja składała się z 27 looków. Projekty powstały w oparciu o ponadczasowe propozycje i najbardziej charakterystyczne projekty zaprezentowane dotychczas przez Dawida, przetłumaczone na język marki Patrizia Aryton. Dzięki zastosowaniu nowych tkanin i wzorów, klasyczne płaszcze marki zostały pokazane w zupełnie nowej odsłonie. Na wybiegu nie zabrakło też koloru, tak rzadko wykorzystywanego w kolekcjach na jesień-zimę.
Wśród wzorów trudno było przeoczyć kolorowy, mozaikowy garnitur, a także lekko transparentne sukienki i bluzki z wielobarwnych tkanin. Mocne odcienie widoczne były na praktycznie wszystkich elementach garderoby. Uwagę przykuły odcinane w talii sukienki, występujące zarówno w wersji krótszej jak i wieczorowe welurowe o długości do ziemi – zabudowane z przodu z dużym dekoltem i rozcięciami z tyłu.
W kolekcji wykorzystano najwyższej jakości tkaniny, między innymi z pracowni Malhia Kent pracującej z takimi domami mody jak Chanel czy Givenchy. Oprócz klasycznych wełen pojawiły się też jedwabie, żakardy i welur.
Tekst: Konrad Fado