Dzisiejsze rozumienie modowych trendów jest inne niż kilkanaście lat temu. Kiedyś łatwo było wskazać, co jest modne, a co nie. Dziś wskazanie modowych trendów jest znacznie trudniejsze, bo zaciera się sezonowość, a wiele modowych hitów sprzed lat zyskuje – po lekkim liftingu – kolejne życia. Takie bogactwo trendów powinno cieszyć, bo dzięki niemu każdy znajdzie w modzie coś dla siebie.
Obserwując kilka ostatnich sezonów, można zauważyć, że globalny rynek modowy przeszedł dużą rewolucję. Projektanci na stanowiskach dyrektorów kreatywnych w domach mody zmieniają się bardzo często. Powodem tego są ogromne naciski szefów koncernów modowych. Niegdyś główny projektant tworzył dwie kolekcje rocznie. Dzisiaj wymaga się od niego stworzenia od sześciu do ośmiu kolekcji: cruise, wiosna-lato, pre fall, jesień-zima, haute couture oraz mini kolekcji kapsułowych. Takiego tempa nie sposób wytrzymać, więc wielu z nich po kilku sezonach zmienia dom mody. Takie zmiany są potrzebne, gdyż dzisiejszy konsument bardzo szybko nudzi się aktualną modą i oczekuje niej ciągłych nowości i bogatszej oferty. Media społecznościowe i blogerki na bieżąco relacjonują pokazy mody, prezentują też modę uliczną, która inspiruje projektantów.
Obecnie większość domów mody i marek luksusowych rozpoczyna sprzedaż nowości zaraz po prezentacji kolekcji na tygodniu mody. W popularyzacji danych ubrań pomagają również zatrudnieni w roli modelek i modeli celebryci, którymi są dziś nie tylko artyści, sportowcy, czy modelki ale i np. ich dzieci. Przy pomocy osób popularnych swoje kolekcje popularyzują m.in. Dolce & Gabbana, Chanel, Elie Saab czy Tommy Hilfiger.
Dodatkowo fashionistki nie czekają już wielu tygodni, by ubrania z najnowszych kolekcji trafiły do sklepów ale płacą ogromne sumy, by mieć w swojej garderobie rzeczy prosto z wybiegu, które prezentują ich idole. Najczęściej są to akcesoria oraz t-shirty z hasłami przykuwającymi uwagę. Mimo tego trendy nadal mają się bardzo dobrze, z tym, że ich żywotność jest o wiele krótsza.
W obecnym jesienno-zimowym sezonie, mamy duży wybór wśród modnych kolorów, tkanin, faktur, konstrukcji czy wzorów. Wśród nich możemy śmiało wyróżnić te, które będą królować w sklepach i na ulicach.
KOLOR
Jesienią ogromne znaczenie ma barwa. Najmocniejszym akcentem sezonu jest czerwień, którą nosimy dosłownie od stóp do głów. Czerwony płaszcz, lakierowane kozaki i kaszkiet powinny znaleźć się w garderobie każdej kobiety. Kroku czerwieni dotrzymuje także żółty, granatowy, błękit i zieleń khaki – to nowe klasyki, które w odpowiedniej tonacji pasują do każdego typu urody. Każdy z tych kolorów należy nosić w wersji total look.